birgittar.blogg.se

En som älskar Livet!!!!!

Torsd igen.............

Publicerad 2012-11-15 07:01:46 i Allmänt,

hm......alltså snart helg igen..........vart tar tiden vägen!!!!
iallafall nu har ja jul ordentligt, de är tomtar, änglar, glitter, girlanger, ljus, slingor både ute å inne. helt underbart mysigt!!!! ska försöka mej på en bild senare få se hur de går, tycker de är lite krångligt men de är väl ovana förståss!
mina tankar går ida som vanligt till min pappa, de är dags att byta ut några ljus för ja tycker de ser så mysigt ut åsså tycker att det blir lite mer ombonat me ljus å värme om man nu kan tycka så om en gravplats.
Sista tiden när han var vid li så tyckte han att julen va jobbi å besvärlig. Mamma fick inte ta fram nå julgrejs å inte baka fast sista året bar ja in en plastgran dock en lite gran som min farmor hade. Han blev lite purken men de gick!
I år får mamma pynta som hon vill men ja ser att det kommer att bli jobbigt för bara farsda blev lite besvärligt å det gör så ont att hon blir så lessen!
Jag vill göra allt för att mamma ska känna sig trygg att lämna Skatträsk å hjälpa till att skapa eget liv nu efter pappa men de är inte så lätt.När hon blir trygg kan jag slappna av lite mer å inte känna att ja måste fixa de ena å andra. Min bror kommer närmare å kan hjälpa till å lillsyrran kanske kan komma lite mer å hälsa på mamma för det blir ju även närmare för henne. Jodå de blir nog bra, hon får ta upp kontaken med sina vänner som hon hade länge tillbaks å som hon inte haft varken tid el ork att träffa när pappa var sjuk. dom bor ju runt omkring mamma vilket är helt perfekt, en promenad varje da om hon så vill å kanske dom kan äta tillsammans osv.
nä nog om detta!
min andra funderingar är att jag kanske försöker för mycke å ibland känns allt bara hopplöst, ja ger å ger å ger till alla men får åssit tillbaka och de gäller inte bara mamma. Nä visst den ständiga värken gör att man bli lite besviken på livet, människorna runt ikring mej å man känner sig som en loser, nolla, duger inte för någon eller något, måste ständigt va beroende av att nån ska hjälpa mej me nått å när man är van att klara sig själv är de som en dödstöt att be om hjälp!
som när ja skull sätta upp girlangerna i taket så har ja sämre balans än tidigare å ramlar tittsom tätt å ja blir så arg! att be nån annan nä då låter de måst du sätta upp dom nu, int behövs de!!!! å de gör mej vansinnig!!!!
Nåja dom sitter itaket å ja kan sitta å titta på dom å va helnöjd, men hur de känns i kroppen vill ni int veta!!
nä gu va långt de här inlägget vart bäs att sluta..............ha en bra da kram å hej!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Birgitta

Jag älskar vintern!!!! när kylan nyper i näsan, skoterkörning, kaffekokning å min man förståss!! jajustja mina barn åxå!!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela